Examen biologie examen VMBO-tl overleg via googledrive

googledriveDe afgelopen 2 jaar zijn een aantal collega’s met elkaar in discussie gegaan na de examens biologie voor het VMBO-tl examen via een googledocument . Ik vind dat heel erg prettig. De NVON heeft al veel meer jaren een zeer nuttige kringoverleg, die zij publiceren op hun website. Deze worden georganiseerd in verschillende plekken in het land en zijn zeer belangrijk gebleken voor de discussies die je kan hebben met een tweede corrector.

Vorig jaar bleek het examen biologie VMBO-tl in de tweede week van het examenprogramma te zitten. Wat er voor zorgden dat ik eerder mijn nagekeken werk moest versturen voordat de notulen van de kring geschreven en gepubliceerd waren. Ik heb toen het overleg tussen de docenten op Googledrive meegestuurd. in 2014 was er iets meer tijd en kon ik ons overleg document doorsturen naar de NVON, die dat verwerkt hebben in hun notulen van het kringoverleg.

Maar genoeg gezegd. Wil je volgende week mee doen met ons kleine kringetje en snel mee kunnen spreken over de vragen van het examen? Dan is hier je kans.

De docenten die vorig jaar al mee gedaan hebben, staan er al bij. Wil je ook mee doen, kun je in mijn contactformulier je email, naam en liefst ook school indien van toepassing. In de commentaren kan ook, maar zou ik persoonlijk niet doen. Mocht je dat wel doen, voeg ik je toe aan het document en verwijder ik daarna je commentaar.

Ongeveer een week na het examen publiceer ik op deze plaats het document als pdf, natuurlijk zonder je emailadres, maar wel met de twitternaam. Als je dat niet wenst, hoor ik het wel. Daarnaast verstuur ik, mocht het interessant zijn, naar de NVON.

Voor het idee staat hieronder het document van vorig jaar:

vmboexamenbiologie2015docentenoverleg

Mocht je een ander vak of niveau geven en ook zoiets willen, dan kan ik je een leeg formaat leveren. Het zal vast ook met Onedrive, open365.io of welke andere cloudoplossing werken.

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Biologie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Examen biologie examen VMBO-tl overleg via googledrive

  1. Pingback: Eindexamen nakijken en Google Drive mooie combi | Droog's

Geef een reactie

